onsdag 20. november 2013

Lykkeliten

Denne høsten er det retro og vintage for alle pengene, men jeg har alltid likt nostalgiske barneklær og brukt det til alle mine små - litt sånn Emil og Ida i Lønneberget -stil . Har hele tiden prøvd å overføre dette til strikkestilen min også men veldig vanskelig å finne oppskrifter før akkurat nå hvor det florerer
http://mammaogherman.blogg.no/ er en blogg jeg har følgt noen år og som har vært til stor inspirasjon. Hun har i disse dager utgitt en kjempeflott strikkebok - helt etter min smak - Den store guttestrikkeboka .
En annen blogg som også har vært til stor inspirasjon er bloggen  Gustav og Berta.

Har strikket en kort selebukse til Lykke denne gangen . Oppskriften fant jeg hos MusMei,s &HEIMLIA strikket i garnet lille Lerke



Utenpå buksa har Lykke en jakke strikket i bomull - garnet Stork som dessverre er gått ut men som den store samler jeg  er har i garnlageret mitt . Jakken er en god gammeldags modell  -vendejakke

2 kommentarer:

  1. Så fin! Jeg liker også den stilen:) Holder på med en sarkebukse fra nøstebarn nå som du kan se på bloggen etterhvert:)

    SvarSlett
  2. Ja er nå inomm bloggen din i ny og ne . Skal se etter den . Du er jo flink til så mye du . Skulle så gjerne ønsket jeg kunne sy slik som deg . men strikke kan jeg så får vel vær fornøyd med det

    SvarSlett